Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Test drive: Bmw i3



Πρόσφατα είχα την δυνατότητα να δοκιμάσω ένα όχημα, το οποίο είναι πραγματικά πολύ πρωτοποριακό και μας δείχνει την τροπή που θα πάρουν τα πράγματα στην αυτοκίνηση στο όχι μακρινό μέλλον. Αυτό δεν είναι άλλο από το ηλεκτρικό Bmw i3...


Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, τα έχουμε ψηλαφίσει και στο παρελθόν από το παρόν ιστολόγιο (δείτε εδώ), συνεπώς σήμερα θα επικεντρωθούμε στο οδηγικό κομμάτι, σχολιάζοντας το αυτοκίνητο, σε αυτό το έστω μικρό χρονικό διάστημα που είχα την δυνατότητα να το οδηγήσω.

Αυτό που κλέβει αρχικά την παράσταση, πριν ξεκινήσεις να κινείσαι, είναι το εσωτερικό του. Τα υλικά είναι όλα οικολογικής φύσεως, ενώ και η διάταξη των διαφόρων μερών είναι αρκετά διαφορετική, σε σχέση με αυτά που ξέρουμε από άλλα συμβατικά αυτοκίνητα. Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής είναι αντάξια του ονόματος Bmw που φέρει το όχημα.

Το φουτουριστικό εσωτερικό του Bmw i3




Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, αυτοί είναι ικανοποιητικοί για 4 άτομα, μην ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο ανήκει στα supermini σε διαστάσεις, ενώ ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός, ότι δεν υφίσταται κεντρικός αύλακας μεταδόσεως, παρόλο που η ισχύς παραλαμβάνεται από τους οπίσθιους τροχούς και αυτό διότι, απλά ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι πίσω.

Εν κινήσει, αυτό που εντυπωσιάζει αρχικά, είναι η ησυχία. Ο ήχος του κινητήρα είναι σχεδόν ανύπαρκτος και έτσι αυτός που εισβάλλει τελικά στην καμπίνα αν και αρκετά φιλτραρισμένος, είναι ο θόρυβος από την κύλιση των τροχών και ο όποιος αεροδυναμικός, που όμως αμφότεροι είναι χαμηλής εντάσεως, αφενός λόγω πολύ στενού πέλματος ελαστικών (155/70/R19) και αφετέρου λόγω της μελετημένης αεροδυναμικής, η οποία εκφράζεται μέσω ενός αρκετά ικανοποιητικού συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,29.

Τα ιδιαίτερα στενά ελαστικά του Bmw i3 για λόγους αεροδυναμικής και δι'επαφής τριβής


Πηγαίνοντας στα του κινητήρα, να πούμε ότι λογιστικά αυτός αποδίδει 170 hp και ροπή 250 Nm, σχεδόν από μηδενικές rpm. Πως μεταφράζεται αυτό όμως στον δρόμο;

Αποκάλυψη. Τα νούμερα λένε ότι το 0-100 έρχεται εντός 7.2'', το οποίο είναι ικανοποιητικότατο, όμως η αίσθηση από τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι επιπέδου υπεραυτοκινήτου χωρίς υπερβολή. Σε ένα 40-100 km/h κατά την διάρκεια της δοκιμής, κατάλαβα γιατί η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.

Η επιτάχυνση είναι ακαριαία, αδιάκοπη και απολύτως αθόρυβη, σαν ένα τεράστιο χέρι να σε σπρώχνει προς τον ορίζοντα. Σε ότι αφορά την τελική ταχύτητα, αυτή είναι βαρύτατα περιορισμένη στα 150 km/h για λόγους αυτονομίας.

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία λοιπόν, ότι σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις, το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακά πιο γρήγορο, από αυτό που θα περίμενε κάποιος, βλέποντας απλά και μόνο τα νούμερα και σε αυτό συμβάλλει ασφαλώς και το γεγονός, ότι υπάρχει μόνο μια σχέση μετάδοσης που πάει το αυτοκίνητο από στάση, ως την τελική του ταχύτητα, σε αντίθεση με αυτά που ξέρουμε από τα θερμικά οχήματα, που απαιτείται αλλαγή ταχυτήτων.

Σε ότι αφορά την συμπεριφορά στον δρόμο, αυτό που τραβά αρχικά την προσοχή, είναι η ακαμψία του πλαισίου, όπου ο συνδυασμός ινών άνθρακα και αλουμινίου, ουσιαστικά κάνει την διαφορά, καθιστώντας το ''γρανίτη'', συγκρατώντας παράλληλα το βάρος του οχήματος στα 1195 κιλά. Ας μην ξεχνάμε, ότι οι μπαταρίες μόνο, ζυγίζουν σχεδόν 250 κιλά.

Η δομή των ινών άνθρακα στο πλαίσιο του οχήματος


Οι αναρτήσεις είναι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς, με γόνατα MacPherson και ψαλίδια βάσης εμπρός και άξονα 5 συνδέσμων πίσω, είναι σχετικά σφιχτές, επιτρέποντας άριστο έλεγχο του οχήματος, αλλά αυτό δεν αποβαίνει σε καμιά περίπτωση σε βάρος της ποιότητας κύλισης, η οποία στέκεται σε πολύ καλά επίπεδα.

Σε ότι αφορά τα καθαρά χρηστικά στοιχεία του οχήματος, η φόρτιση διαρκεί σε συμβατική πρίζα, γύρω στις 8 ώρες, ωστόσο θα διατίθεται προαιρετικά και ταχυφορτιστής από την Bmw που μειώνει τον χρόνο φόρτισης περίπου στο μισό, ενώ το κόστος φόρτισης, αυτό είναι κάτω από 2€ και η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες, αναμένεται από 130-160 χιλιόμετρα.

Τέλος η τιμή του είναι οριακά πάνω από τις 36000€. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο επί της ουσίας με καθαρά αστικό προσανατολισμό, ωστόσο η προσφερόμενη τεχνολογία και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του οχήματος, είναι στην αιχμή του δόρατος, ενώ συν τοις άλλοις, τα κόστη συντήρησης, αναμένονται χαμηλότατα, αφού ο ηλεκτροκινητήρας πρακτικά δεν απαιτεί σχεδόν καμία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου